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차종별 터보차저 정보/포르쉐 Porsche

포르쉐(Porsche) 911(997) 터보차저정보 <명준 Turbo ATD>

Porsche 911터보차저는 VGT형식의 특이한 터보차저입니다.

터보관련문의: 010 6294 3481 


정품신품터보(파격가)와 정품터보엑츄에이터 판매합니다.

중국산, 모조터보,중고터보는 취급하지 않습니다.

엔진형식 혹은 차대번호로 문의하면 보다 상세한 정보를 제공합니다.

 

터보차저는 3.6 L3.8 L의 규격이 다릅니다.

 

터보차저규격: BV50 계열( 3.6 L 수평대향 6기통) 480Ps VTG

엔진형식: 997, M97.70

  장착차종

M 97.70 Porsche 911 997 Turbo 2006/03-2014/12

M 97.70 Porsche 911 Cabriolet 997 2007/09-2014/12

 

터보차저규격: K04계열( 3.8 L 수평대향 6기통) 500Ps VTG

엔진형식: MA1.70

장착차종

911 997 2009/09-

911 Cabriolet 997 2009/09- 

 

 

 

 911터보 수평대항 6기통 엔진

 

 

엔진쪽 조그만한 정비도 엔진을 내려서 해야한다는...

 

 

 

 

 

 

 

 

 스포츠카와 슈퍼카의 경계선에 있는 차종

 

포르쉐터보(VTG) 관련 몇가지 동영상을 봅니다.

VTG터보는 디젤엔진용으로 개발된 것인데 과감하게 가솔린엔진에 부착한 것이 포르쉐가 처음입니다. 매우 많은 장점이 존재하지만 가장 큰 이유는 터보 LAG가 없다는 것입니다.. 디젤터보보다 200 도 정도가 더 높은 배기온도를 버틸수 있도록 중요부품이 세라믹으로 바꿉니다.

 비싸죠.

 

 

포르쉐가 보그워너 VTG 터보부착에 대한 기술 기사의 일부입니다.

 

Technology in progress: the first Porsche with variable turbine geometry (VTG)

The performance of the '07 Turbo is attributable in particular to the newly developed turbocharger technology featured on the six-cylinder power unit.

Using special materials extremely resistant to high temperatures, Porsche's engineers have succeeded in developing an exhaust gas turbocharger with variable turbine geometry (VTG) which can withstand exhaust gas temperatures up to 1000°C (1830°F). This allows the technology to be successfully applied to a gasoline engine. A turbocharger with variable turbine geometry offers the advantages of both a small and a large turbocharger in one unit.

The result of this new technology is a significant increase in both power and torque. Maximum output of the flat-six power unit is now 480 horsepower(353 kW) at 6000 rpm, 60 horsepower (44 kW) more than on the former model - despite engine capacity remaining unchanged at exactly 3.6 liters . Peak torque, in turn, is up from 415 to 460 lb-ft (560 to 620 Nm) throughout a far wider engine-speed range. on the previous Porsche 911 Turbo peak torque was available from 2700 to 4600 rpm. The 2007 911 Turbo maintains its peak torque from 1950 to 5000 rpm, and shows far better response than engines with conventional turbochargers.

  

    

엔진룸

 

 터보차저의 위치(양쪽으로 두개)

 

 

 

 1000도이상을 견디는 Turbo Borg Warner KKK 의 포르쉐 VTG 터보차저

 

 인리트베인이 열려있는 상태

 

아래는 터보차저의 인리트베인 개폐로 부스트를 조절하는 포지션 센셜박스 

 

 정품터보차저

 

 

 

 

 

 

 

 

 

일반가솔린터보차저와 달리 웨스트게이트가 보이지 않습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

부품도